چگونه شاد زندگی کنیم

چگونه شاد زندگی کنیم

بسیاری این حرف را می زنند که با وجود این همه مشکلات، چگونه شاد زندگی کنیم و اینکار مقدور نیست. باید بدانیم که شاد زندگی کردن یک مهارت است که باید آن را بدست آورد. در حالت عادی، مشکلات و مسائل روزمره اجازه نخواهند داد تا شاد زندگی کنیم. اما این درست است که بگوییم ما نباید اجازه دهیم مشکلات و گرفتاری ها، خللی در شادی ما ایجاد کنند. شاد بودن ارتباط مستقیمی با احساس خوشبختی و رضایت از زندگی دارد. در این مطلب سعی خواهیم کرد تا شما را به احساس خوشبختی نزدیک کنیم.

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم

چگونه شاد زندگی کنیم
چگونه شاد باشیم

لطفا به موارد زیر توجه داشته و آنها را بخوبی برای خود معنی کنید:

  • قدر داشته های خود را بدانیم
  • قدر فرصت های زندگی را بدانیم
  • ورزش کردن و فعالیت را فراموش نکنیم
  • با افراد شاد و موفق معاشرت کنیم
  • در شغلی فعالیت کنیم که عاشقش هستیم
  • قرار نیست کسی برای ما تعیین تکلیف کند
  • تا حد امکان از زندگی ماشینی فاصله بگیریم
  • تغذیه و سبک زندگی صحیحی داشته باشیم
  • به موسیقی های سالم گوش دهیم
  • عاشق شویم و عاشق زندگی کنیم
  • به اطرافیان و خودمان احترام بگذاریم
  • محبت و خوبی یک اصل در زندگی است
  • اگر اشتباهی کرده ایم خود را ببخشیم و در گذشته گیر نکنیم

قدر داشته های خود را بدانیم

همسر ، فرزندان ، پدر ، مادر ، دوستان ، موقیعت شغلی و اجتماعی تنها چند مورد از صدها موارد در زندگی ما هستند که باید قدر آنها را بدانیم. قدر دانستن داشته ها حتی در صورت از دست دادن آنها حسرتی برای ما در برنخواهد داشت. فکر کردن به از دست دادن داشته ها و همچنین بی توجهی به آنها یک مشکل اساسی است که باید برطرف شوند. باید گفت کسی که قدر داشته های ارزشمندی مانند پدر ، مادر ، همسر و فرزندان را نمی داند دچار افسردگی و مشکلات روحی و روانی شده است و این موضوع حتما باید با روانشناس مطرح شود.

قدر فرصت های زندگی را بدانیم

هر انسانی در این دنیا تنها یکبار فرصت زندگی دارد. تفکر عمیق به این موضوع موجب می شود که از بی تفاوتی فاصله بگیریم. استفاده از فرصت های زندگی می تواند تاثیر بسیار زیادی در احساس رضایت از زندگی داشته باشد. افسوس خوردن درباره از دست رفتن فرصت ها، یکی از عادات ناپسند است. اگر از فرصت های به دست آمده در زندگی خود استفاده چندانی نکرده اید هیچ مشکلی نیست. فرصت های سوخته را فراموش کرده و به آینده و فرصت های پیش رو فکر کنید. قطعا فرصت های خوبی در راه است!

ورزش کنید تا شاد باشید!

ورزش کردن علاوه بر تناسب اندام و سلامتی، موجب خارج شدن انرژی های اضافی از بدن می شود که نتیجه آن شادابی و آرامش است. این موضوع بخصوص برای افرادی که تحرک کمی دارند و در زمان استراحت، خواب به سراغ آنها نمی آید بسیار موثر و کارساز است.

تاثیر معاشرت با افراد شاد و موفق در زندگی

انسان موجودی تاثیرپذیر و تاثیرگذار است. در صورتی که با افراد شاد و موفق، معاشرت نمایید خواهید دید که زندگی شما نیز به سمت شادی و موفقیت کشیده می شود. همچنین توجه داشته باشید ابزار شاخص گذاری شما در زندگی، اغلب به نسبت اطرافیانتان است و با اینکار شاخصه زندگی شما شادابی و طراوت خواهد بود.

در شغلی فعالیت کنید که عاشق آن باشید

نارضایتی شغلی می تواند حتی موجب افسردگی شود. گر چه وضعیت فعلی در جامعه ما بصورتی است که همه نمی توانند در شغل مورد علاقه خود فعالیت کنند. اگر کمی جسارت و ابتکار عمل داشته باشید اینکار نیز قابل انجام است. فقط توجه داشته باشید که برای برقراری امنیت هزینه ها بهتر است در ابتدا شغل مورد علاقه خود را پیدا کرده و پس از آن، شغل فعلی خود را کنار بگذارید. زیرا ممکن است شتاب زده عمل کردن در اینکار موجب از دست رفتن منبع درآمد شده و مشکلات زیادی را بوجود آورد.

زیر بار حرف زور نروید و قدرتمند باشید

یکی از چیزهایی که انسان را افسرده می کند ضعیف بودن به لحاظ روحی روانی است! قوی باشید و به هیچ عنوان زیر بار حرف زور نروید! در اینصورت خواهید دید که نشاندن افراد زورگو در جای خود و گرفتن حق از آنها به چه میزان به شما آرامش خواهد داد.

زندگی ماشینی، انسان را افسرده می کند

زندگی ماشینی بخصوص تکنولوژی روی حالات روحی انسان تاثیر نامطلوبی دارد و به مرور زمان، انسان را افسرده می کند. به همین جهت توصیه می کنیم تا حد امکان از زندگی ماشینی فاصله گرفته و زمان بیشتری را به بودن در طبیعت اختصاص دهید.

تغذیه سالمی داشته باشید

تحقیقات پزشکی ثابت کرده است که تغذیه ناسالم نظیر خوردن افراطی فست فود با افسردگی رابطه کاملا مستقیم دارد! سعی کنید رژیم غذایی خود را بصورت اصولی، ساماندهی و مدیریت نمایید. در این خصوص پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه لاغر شویم را مطالعه نمایید.

به موسیقی های غمگین گوش ندهید

باید توجه داشته باشید که منظور از موسیقی غمگین، تنها ریتم موسیقی نیست بلکه محتوای آن بسیار مهم است. توصیه می کنیم در صورت علاقه داشتن به موسیقی از موسیقی های شاد لذت ببرید زیرا در صورت افراط، موسیقی های غمگین شما را افسرده خواهد کرد!

عشق بورزید تا شاد و راضی باشید

جالب است بدانید که عشق، انسان را شاد و راضی نگه می دارد که بزرگترین لازمه شاد زندگی کردن می باشد.

و در آخر اشتباهات گذشته خود را ببخشیم تا شاد زندگی کنیم

یکی از بدترین عادات اغلب ما این است که در صورت اشتباه کردن، خود را سرزنش می کنیم و حاضر نیستیم خودمان را ببخشیم. در این خصوص باید بگوییم که اگر می خواهید شاد زندگی کنید باید اشتباهات گذشته خود را بخشیده و فرصت جبران را برای خود ایجاد نمایید.

اگر در رابطه با موضوع ” چگونه شاد زندگی کنیم ” سوال، ابهام و نظری دارید آنرا در بخش نظرات مطرح فرمایید.